miércoles, 21 de octubre de 2015

Els Blogs en l'educació

Blogger Tee
Extreta de Flickr

El Blogger és una eina de la que es pot treure molt profit a les escoles i aules de tots els nivells, nosaltres ens centrarem com sempre a les aules d’educació primària que són les que ens interessen.


Dins d’una escola primària tindríem dos formes diferents de fer ús del Blog:


La primera enfocada com a mitjà de comunicació entre l’escola i l’exterior:


Haurà un blog on l’escola, l’equip directiu i els mestres es puguin comunicar amb les famílies per poder transmetre totes les notícies relacionades amb el funcionament de l’escola. Trobaríem per exemple, informacions d’excursions, d’incorporacions de serveis de l’escola, de tutories per cursos, etc…


La segona relacionada amb les expressió de les activitats a l’aula:


En la tasca no faríem grans diferències per cicles, únicament  es demanaria major implicació i treball a l’hora de realitzar-la als alumnes de cursos superiors.


La dinàmica de l’activitat consistiria, tal com es reparteixen altres tasques en encarregats, cada setmana un alumne seria l’encarregat d’actualitzar el Blog de la classe. Aquesta actualització es faria tots els divendres desprès d’un període de reflexió i debat col·lectiu entre tota la classe. La publicació consistiria en explicar quins coneixements i sensacions han tingut amb l’aprenentatge de tota la setmana. D’aquesta manera, explicarien les activitats i temes que s’han fet o tractar, així com el que creuen que han assimilat o après.


Al primer cicle i segon, amb ajuda del docent, els alumnes no només escriuran el blog sino que poc a poc aniran intentant introduir fotos de la setmana que complementi el que expliquin amb el text que elaboraran.


En tercer cicle, els alumnes treballarien de manera independent de tal manera que el professor serà una guia a l’hora de solucionar dubtes i de filtratge final de la publicació. A aquest nivell es demanarà que les entrades al blog siguin més completes, on a part de fotos obligatòries hagin de buscar vídeos o pàgines web d’internet que complementin algun dels temes tractats.


A més a més, es demanaria que la resta d’alumnes fessin comentaris breus de l’entrada setmanal, amb els aspectes que creguin que puguin afegir per millorar l’entrada. Aquests seran filtrats pel docent abans que aquests siguin publicats. Així, el debat inicial del grup serà reforçat amb aquests comentaris.


Cal remarcar, que el tema de publicació de fotografies al blog vindrà recolzat per la firma de de cessió de drets de imatge dels alumnes per part dels pares.


El mètode d’avaluació vindrà determinat tant per la implicació i participació en el debat grupal i els comentaris finals, com per l’entrada efectuada per cada alumne i la qualitat d’aquesta.


A continuació mostrem un exemple de la utilització del Blog a l’escola:



Com a conclusió, cal dir que l’objectiu del blog a part de la comunicació a les famílies i resta de companys del que han anat fent durant la setmana, servirà per fer que els alumnes prenguin major protagonisme en el seu propi aprenentatge i així poc a poc siguin més actius en la seva educació.

No hay comentarios:

Publicar un comentario